EL COMPETITIU DE Overwatch NO SERÀ EL MATEIX A PARTIR DE LA TEMPORADA QUE VÉ. T’EXPLIQUEM EL PER QUÈ

EL COMPETITIU DE Overwatch NO SERÀ EL MATEIX A PARTIR DE LA TEMPORADA QUE VÉ. T’EXPLIQUEM EL PER QUÈ

 

El mode competitiu de Overwatch no és perfecte, i ha estat gairebé des del principi motiu de queixa per part de la comunitat. Sembla que per fi Blizzard Entertainment ha escoltat els jugadors, i de cara a la temporada 6 si hi haurà nombrosos canvis que canviaran l’experiència en la manera de joc.

En primer lloc, les temporades passen a durar només dos mesos, a diferència dels tres que duren actualment. Una de les raons que esmenta Jeff Kaplan, director del joc, és que els jugadors tendeixen a desmotivar-segons acaba la temporada, i volen incentivar la competitivitat fent les temporades més curtes.

Aquest canvi podria arribar a ser eficaç, sobretot perquè a partir de setembre després de les partides de posicionament no es col·locarà als jugadors una mica per sota de l’índex d’habilitat que haurien. Començar de nou des d’on s’acaba si pot animar a seguir escalant posicions, sobretot per la necessitat de fer-ho ràpid per la durada de les noves temporades.

Serà més fàcil perdre el rang

Pel que fa als rangs, pels més alts a partir de diamant, ja no serà necessari jugar almenys set mapes a la setmana per no perdre punts per inactivitat. Blizzard ha reconegut que potser era excessiu, i han reduït el nombre de partides a cinc i el nombre de punts que es perden per inactivitat de 50 a 25.

Els elos alts no són els únics afectats per les noves mesures. Els jugadors de plata a diamant poden caure més fàcilment de rang si no mantenen una actuació consistent al llarg de cinc partides. No obstant això, no baixaran de rang aquells jugadors que guanyin les partides, independentment de l’actuació individual.

 

Season5

Un altre dels ajustos més demandats era millorar l’aparellament de les partides. Aquest és un problema encara més acusat en els rangs més alts, on el temps d’espera entre partida i partida és més alt perquè hi ha menys jugadors amb aquesta habilitat i hi ha més desequilibri. A partir de setembre, s’intentaran aparellaments més justos per a tots els rangs, sense importar que impliqui més temps d’espera entre partides, per millorar l’experiència de tots els jugadors.

Finalment, els mapes de control ara seran al millor de tres en comptes de al millor de cinc, per reduir la durada dels mateixos. Els mapes de control tenen fama de ser molt llargs si es van a les cinc rondes, i per ajustar la durada entre tots els mapes han decidit escurçar les rondes per fer que siguin les mateixes que en la manera de partida ràpida.

En general, sembla que Blizzard per fi ha escoltat la comunitat més enllà d’un tema de balanç, i aquests canvis haurien de ser positius per a tots si funcionen tal com s’han anunciat. Recordem que aquesta cinquena temporada de Overwatch acaba el 28 d’agost, i que la sisena donarà començament tan sols tres dies després, el 31 d’agost o 1 setembre depenent de la zona horària.

 

Font: Xataka eSports

Deja un comentario